Kronängs IF U2
Grimsås IF U (9:9)
Kronängs IF U22 - 1Grimsås IF U (9:9)

Matchstart:tis 19 april, 19:15
Plats:Kronäng Arena konstgräs 1
Matchnummer: 200035001
Seriestart för U-laget
2022-04-20 08:18

Kronängs IF U2 - Grimsås IF U  2-1 (1-1)
U-laget hade premiär igår tisdag borta mot Kronäng. De ställde upp med ett betydligt mer rutinerat lag än vårt, bl.a spelade den gamle Grimsåsspelaren Henrik "Henke fjun" Johansson som med sin div.2 rutin fortfarande hade lite känsla kvar även om han hunnit bli 45 år...

Vi ställde upp med en 07:a, två 06:or, sex 05:or samt några lite äldre spelare. Hemmalaget började bäst och gjorde 1-0 redan efter någon minut med en drömträff som var otagbar för Gabriel Snäll i målet. De fortsatte att trumma på med bra fart och bra passningsspel, de var kyligare med boll och vi fick jaga mycket. Efter 15-20 minuter började vi komma in i det och får till mer och mer spel med bra anfall. Innan pausvilan bryter Melvin Örn igenom och blir fälld i straffområdet. Han tar själv hand om straffen likt Zlatan gentemot Kim Källström (Emil Karlsson) han sätter den säkert till 1-1.

I halvtid har vi en go känsla och känner att vi är med i matchen, vi gör något byte pga trötthet och skadekänning, men fortsätter att spela bra. Spelet böljar lite fram och tillbaka så frågan var vem som skulle göra nästa mål? Tyvärr blev det Kronäng som fick en helt ren spelare framför mål efter en olycklig touch från oss. Detta är givetvis tungt, men killarna ger inte upp vilket är fantastiskt att se. Vi skapar många chanser men tyvärr gör deras målvakt flera reflexräddningar och står inte han i vägen så tar det på någon försvarare som styr bollen strax över eller utanför. Även undertecknad som behövde hoppa in har en bra chans i slutet efter ett riktigt fint förarbete av Melvin Örn, även det skottet får målvakten till en räddning på!

Stor eloge till alla som visade härlig kämparanda ända in i slutet.

Leotrim Alija

Gabriel Snäll