Rångedala IK

Aktivitetsinfo: Avresa Borgen 13:20
Tuff seriepremiär
2022-04-24 11:26

Grimsås IF - Rångedala IK 2-1 (1-0)
Då var seriepremiären avklarad!
Vi mötte Rångedala på Tranehovs konstgräs pga att gräset på Grimsborg inte är riktigt i ordning och det var en solig, men blåsig lördag eftermiddag när vi spelade. Vi börjar med att i den 2:a minuten få till ett riktigt fint klapp klapp spel på mittplan med hårda bra pass rätt på foten hos 3 spelare, Simon Berndtsson till Sebastian Folke och sen vidare till Jakob Falk som får den sista passningen strax utanför straffområdet där han gör en suverän medtagning in i straffområdet och på andra touchen dundrar in 1-0.
Vi fortsätter spela bra med snabbt bolltempo och bra rörelse i laget. Tyvärr i andra delen av halvleken börjar vi slappna av och tappar fokus, då tar Rångedala över och skapar lite tryck utan att göra mål.

Vi pratar i halvtid om att vi måste vara fokuserade hela tiden och börja spela med mer marginal igen. Tyvärr tappar vi direkt fokus i den 51:a minuten när deras målvakt slår en lång utspark som vi missbedömer och sedan har vi inget understöd när deras anfallare tråcklar in 1-1.
Efter detta böljar det fram och tillbaka och matchen kunde slutat hur som helst, vi gör några byten och ett av dem är efterlängtat! Med 20 min. kvar byter vi in evigt unge Henrik "Hagge" Haugeröd som gör sina första minuter sedan han slet av hälsenan i höstas. Hagge behöver bara några minuter på sig för att fixa en straff i minut 76, den tar Simon Berndtsson hand om, men målvakten gör en bra räddning utan att lyckas hålla bollen. "Berra" är först på returen och slår in segermålet 2-1!
Vi har någon chans att göra 3-1, men det avslutas med att de har några farliga hörnor utan att resultera i mål. Väldigt skönt som sagt med en seger i premiären, det var lite nerver samt halvskador med i spelet så flera av killarna har mer att ge och få ut, det är bara att köra på!

Nästa match är hemma mot Månstad fredagen den 6 maj.

Kevin Lidh

Ludvig Johansson