Marbäcks IF

Plats:Bäckavallen A
Matchnummer: 200016017
Aktivitetsinfo: Samling Bäckavallen kl.17:45
Marbäcks IF - Grimsås IF 0-3 (0-2)
2022-05-13 14:09

Marbäcks IF - Grimsås IF 0-3 (0-2)
Senaste matchen mot Månstad innehöll otroligt många hörnor, i denna match mot Marbäck blev det ofantligt många offsider. Tyvärr hade domarn inte riktigt koll på den regeln, men det tackade vi för i den 5:e minuten när Jakob Falk stod vid straffpunkten och tog emot ett skott utifrån, vände upp och snyggt placerade in 0-1 i den kanske mest riktiga offsidesituationen på hela matchen. Även när vi hade 3-4 meter tillgodo blåste han offside flera gånger. Det är inte ofta man klagar på domaren efter en vinst, men båda lagen tyckte samma och det var mer skönt när matchen var över än glädje över vinsten.
0-2 gör Viktor Ekdahl i minut 22 efter att Sebastian Folke tagit sig förbi på kanten och i straffområdet spelar han snett inåt bakåt, där Viktor placerar in bollen förbi målvakten med vänsterfoten.

Vi får inte till något bra spel på den lite ojämna planen, men efter 10 minuter i andra får "Basse" Folke bollen utanför deras straffområde och utmanar den sista backen. Basse "bjuder på korv" och ger försvararen både ketchup, senap och bostongurka där backen säkert fortfarande undrar vilket håll han står på. Slutresultatet är ett faktum och vi spelar egentligen bara av matchen utan att förstå vad som är tillåtet och inte... T.ex. i slutminuterna när Henrik Haugeröd har ett friläge och precis ska skjuta får en tackling i ryggen och faller över bollen, vi väntar på signal och målchansutvisning, men domaren låter spelet gå. 30 sekunder senare får Marbäck en frispark vid mittplan efter en likvärdig fast lösare tackling.
Ibland är det märkligt men vi är glada för tre poäng och att åter igen hålla nollan.

John Östlund

Hampus Björk