Ljungsarps IF

Aktivitetsinfo: Samling Vallskoga 13:45
Ljungsarps IF - Grimsås IF
2022-06-14 17:44

Ljungsarps IF - Grimsås IF 0-4 (0-1)
På Vallskoga i söndags började vi med en tyst minut för nyss bortgångne Håkan Pettersson som varit tränare många år i både Grimsås och Ljungsarp. Han tränade även Nittorp IK´s damlag. Håkan som bodde i Grimsås var ett välkänt ansikte på kommunens olika fotbollsanläggningar som han ofta besökte. Ett fint, hedrande minnestal hölls av Torbjörn "Tjoba" Selin, TACK!

Ang. matchen så var det en kortklippt plan vi spelade på. Dock var den lite ojämn så det blev studsigt och svårspelat. Vi hade mest boll och spelade runt för mycket utan att gå framåt. Vi slog lite långbollar mot Henrik Haugeröd som normalt sett är bra på huvudet, men den här dagen mötte han sin överman Lars Gabrielsson (förmodligen seriens bästa mittback)
Efter en dryg halvtimme fick vi en frispark på deras planhalva som Kevin Lidh lyfte in på bortre stolpen, Lars G var inte i närheten utan Hagge dyker upp och gör 0-1.

Detta står sig halvleken ut och i paus gör vi 2 byten samt säger att vi ska spela mer längs marken. Spelet blir bättre, Ljungsarp blir tröttare, men det dröjer till minut 77 innan Melvin Örn rullar in 0-2 efter en fin framspelning av Kevin Lidh... igen!!?? 🙂
Sedan går Hagge och Lars upp i en nickduell där de skallar ihop, Hagges panna träffar olyckligt Lars på ögonbrynet som spricker och han måste tyvärr bryta. Nu blir det än tyngre för dem och när Viktor Ekdahl i den 83:e minuten sätter fart på kanten går det alldeles för fort för deras siste försvarare Karl Larsson, Viktor placerar in 0-3 i ett friläge. Målskyttet avslutas som det började, Hagge Haugeröd gör 0-4 efter ett fint samarbete med Ludvig Johansson där de väggspelade sig igenom Ljungsarps försvar.

Henrik Haugeröd

Kevin Lidh