Rångedala IK

Plats:Furuvi A
Tävling:
Matchnummer: 200016049
Aktivitetsinfo: Samling Furuvi 17:45, skriv om du åker direkt!
Rångedala IK - Grimsås IF
2022-06-29 08:04

Rångedala IK - Grimsås IF 5-2 (3-1)
Angående matchen i måndags vill jag ge ALLA som var med en stor eloge för insatsen i värmen. Vi hade tyvärr för många borta (4 ordinarie plus Leo som fick bryta i halvtid), men med lite flyt kunde vi krigat till oss en poäng. Rångedala var lite för rutinerade och tunga för oss. Trodde vi var på gång vid 3-2, men orken tröt.

Vid 1-0 efter 4 min. var vi inte beredda på en snabb kort hörna som till slut kom till en omarkerad spelare på bortre som enkelt nickar in bollen. 2-0 i 30:e min. har vi dålig markering på, men 3 minuter efter det gör vi 2-1 genom David som blev frispelad av Berra! Då får vi lite momentum, men ger dem en hörna 2 minuter innan paus och tappar markering (igen) på bortre så de gör 3-1.

I andra står det och väger lite och de blir mer o mer trötta. I minut 59 tar David upp bollen på deras planhalva och drar till ett långskott med go ytterskruv från 25-30 meter, 3-2 & nu har vi mest boll, men får inte till så många farligheter. Istället kroknar vi i slutet och på 2 minuter (82 o 83) gör de först 4-2 på ett långt inlägg där en av deras spelare står helt fri och nickar in den till en ännu mer fri spelare mitt framför mål och han kan slå in den alldeles för enkelt. Sista målet gör de efter ett friläge.

Matchens lirare i GIF blir idag Simon Berntsson som sprang otroligt mycket i 30-gradig värme!

Nu är det sommaruppehåll och sen får vi se hur hösten blir, orkar Tranemo hålla uppe sin energi eller går de också på någon nit innan vi möts i september. Oavsett vad så är de nu skyhöga favoriter till att vinna serien...

Simon Berntsson

Robin Ekdahl