Mariedal IK

Matchstart:ons 24 augusti, 19:00
Plats:Övrig plats
Aktivitetsinfo: Samling Kransmossen kl.18:00
Mariedals IK - Grimsås IF U 3-4 (0-2)
2022-08-25 13:01

Mariedals IK - Grimsås IF U 3-4 (0-2)
Onsdagen den 24:e aug var U-laget i Borås och spelade mot Mariedal. Det var ett duktigt Mariedal som var bra på att hålla bollen inom laget och hade spelövertaget i matchen. Vi fick inrikta oss på försvar och det gjorde vi riktigt bra. Vi kämpade för varandra och gav varandra understöd. Vi fick inrikta oss på kontringar.

I minut 32 har vi en kontring där Kevin lossar ett skott som touchar en försvarare. Den ändrade bollbanan ställer målvakten och vi tar ledningen. 5 minuter senare gör Valon vårt andra mål vilket står sig till paus.

Till andra halvlek byter Mariedal in ett gäng A-lagsspelare (div 5). Det märks att tempot höjs och vi hänger inte riktigt med. De gör 2 snabba mål i minut 50 & 51. Efter 2-2 höjer vi oss och vi sköter återigen försvarsspelet väldigt bra. I minut 64 kastar Hampus ett inkast som ställer Melvin fri och vi tar ledningen ytterligare en gång. Matchen fortsätter med att Mariedal har mest bollinnehav och att vi kontrar. Mariedal kvitterar i minut 80. Med endast ett fåtal minuter kvar av matchen får vi en frispark strax utanför straffområdet. Melvin lägger frisparken över muren i bortre gaveln. Vi krigar de sista minuterna tills slutsignalen ljuder. Tack till alla spelare som gjorde en riktig kämpainsats vilket gav oss segern.

Daniel Widensjö

Melvin Örn