Marbäcks IF

Matchstart:mån 29 augusti, 19:00
Plats:Grimsborg A-plan
Matchnummer: 200016062
Grimsås IF - Marbäcks IF 4-1 (3-1)
2022-08-31 13:32

Grimsås IF - Marbäcks IF 4-1 (3-1)
Då fick vi känna på en vinst igen efter två raka förluster. Det märktes att inställningen var en annan idag än senast mot Månstad och vi började med ett snabbt bra passningsspel samtidigt som vi visade spelglädje. I den 12:e minuten slår David J en stenhård passning precis "på läppen" (läs foten) till en löpande "Berra" Berntsson som rycker förbi siste försvararen och placerar in 1-0. Fyra minuter senare spelar inbytte Abdi fram Melvin Örn som behärskat placerar in 2-0. I minut 33 får Jakob Falk bollen av Viktor Ekdahl och Falk visar vad hans vänster går för när han snyggt chippar/lobbar bollen över målvakten i bortre burgaveln. Några minuter innan halvtid reducerar evigt unge Kamer Preteni till 3-1, vi är felplacerade i backlinjen och Kamer placerar in bollen hårt och lågt vid första stolpen.

Den andra halvleken har vi kontroll på, men går ner oss i tempo så det blir bara ett mål till. Det kommer i den 65:e minuten där Viktor E. står helt fri framför mål och får ett skott mot sig. Han tar emot, vänder upp och placerar in slutresultatet 4-1 till vänster om målvakten. Marbäck ropar för offside, men hade inte koll på deras högerback som upphävde den. Vi gör en ok match men kan bättre, lite för ofta går vi ner i tempo och har för långsamt bolltempo.

Emil Karlsson

Hampus Björk