Hössna/Timmele

Tävling:
Matchnummer: 200016076
Aktivitetsinfo: Samling Granvalla 14:45
Hössna/Timmele - GIF 0-2 (0-1)
2022-09-19 17:27

Hössna/Timmele - Grimsås IF 0-2 (0-1)
En fin plan på Granvalla i Hössna bäddade för en helt ok match trots en rejäl regnskur strax innan matchstart. Vi hade det mesta av spelet i första halvlek, men fick inte till det riktigt inne i straffområdet. Vi skapade många chanser, men gjorde bara mål på en av dem. David lyfter efter 15 min. en fin chip till Falk som springer ifrån sin försvarare och rundar duktige Samuel Dungel i hemmamålet för att sen rulla in bollen innan siste försvararen hinner hem. Ett snyggt mål!
Hössna/Timmele krigar på och har ibland ett bra spel, men de skapar inga större farligheter. Delvis pga vår backlinje som för dagen var bra.

Vi leder med 0-1 i halvtid och pratar om att vi ska fortsätta trumma på, men ett par minuter in i andra halvlek får David sitt andra gula kort och blir utvisad. Lite svårt att ta då det blir till av en sen liknande tackling som hemmalaget gjort 3-4 ggr i första halvlek utan varningar!?
Hemmalaget får lite blodad tand och trycker tillbaka oss en hel del men skapar bara några halvchanser som de bränner. Det hade nog sett annorlunda ut om den gamle anfallaren Johan Einarsson varit ombytt istället.
Efter en stund tar vi tag i det igen samtidigt som de kroknar lite och vi kommer upp i fler anfall. Matchen står och väger, alla spelare är rejält trötta och i matchens sista minut får vi en hörna som dimper ner efter en luftduell mitt framför fötterna på det mest rutinerade som finns på plan, Henrik Haugeröd. Först försöker han klacka in bollen, det går inte utan tar på en försvarare, han får dock returen till sig och lägger in bollen mellan två spelare till 0-2. Skönt!

Rångedala vann även dom så efter nästa helg vet vi förutsättningarna inför den sista omgången då det avgörs vem av oss två som går till div.5-kval.

Hampus Björk

Kevin Lidh