Grimsås IF

Matchnummer: 200606002
Andra kvalmatchen
2022-10-17 13:46

Grimsås IF – Emtunga/Tråvad/Larv 2-4 (1-1)
I söndags var det dags att spela kvalmatch på hemmaplan. Det inleddes med straffsparkar. Vår målvakt John var på hugget och tog de två första straffarna som bortalaget slog. Det gjorde att vi tog hem straffarna. Efter det kom det in åska som gjorde att matchen blev uppskjuten 20 min. Senare klarnade det upp och det var till och med sol delar av matchen.

Matchen då? Emtunga/Tråvad/Larv inledde starkt och hade ett par farliga hörnor. I minut 6 gör de sitt första mål. Vi arbetar oss in i matchen och skapar några lägen. I ett anfall i minut 21 kommer Melvin till ett skott utanför straffområdet som han kontrollerat lägger in i mål. Resten av halvleken svänger lite fram och tillbaka men resultatet står sig till paus.

I andra går vi ut starkt och det ger utdelning i minut 55 då Viktor gör 2-1. Vi kämpar på men med en kvart kvar har motståndarna mer kraft kvar än vad vi har. Vi tar fel beslut som straffar sig. E/T/L gör tre mål i minuterna 73, 82 & 83.

Nu tar vi uppehåll och tar nya tag nästa år.

John Östlund

Melvin Örn