Grimsborg är vår egen anläggning, med ideellt arbete sköter vi underhåll och gräsklippning. Förvaltningsgruppen med planskötare gör ett jättejobb för att hålla arenan i kondition. 2010 investerade Grimsås IF tillsammans med Sparbanken Tranemo i elljus. Med den nya planbelysningen får vi nya möjligheter med elljusmatcher och aktiviteter under hösten. Inför säsong 2011 har vi köpt nya mål, som vi hoppas att spelarna skall hitta. Nya projekt för att bevara och utveckla Grimsborg för kommande generationer är på gång även under 2011. Klubbstugan kommer under sommaren att få en ny vägg, ett arbete som sker ideellt av våra medlemmar. Mycket frivilligt arbete läggs ner för att vi skall kunna fortsätta våra aktiviteter på Grimsborg. Förutom våra egna aktiviteter hyrs anläggningen ut till andra föreningar som har träningsläger eller spelar matcher.